Thursday, May 12, 2011

takut makhlukNya tanda IMAN masih lemah





aku tidak mampu lagi mengurangkan kegelian serta ketakutan ku pada makhlukNya

walaupun makhlukNya itu kecil dariku malah lebih lemah daripada kuasaNya

mungkin KEIMANAN ku masih belum mengatasi ketakutanku pada makhlukNya

masih berbaki ketakutanku kepada makhlukNya

adakah itu memang sifat wanita yang lemah?

tapi ku kira aku agak berani juga

kerna aku selalu juga membonceng motosikal sendirian walaupun pada waktu malam

tapi ku kalah dengan makhlukNya yang kecil ini

malam tadi, sang kelawar masuk ke bilikku..Allah saja yang Maha Mengetahui kegelian serta ketakutanku

berpeluh-peluh ku melarikan diri darinya

sehingga ia jatuh melanggar dinding bilik lalu ku telangkupkan ia dengan selimut

entahlah, makin teruk perasaan takutku pada serangga serta binatang yang terbang ini

mungkinkah ini tandanya imanku makin lemah

sesungguhnya Allah itu patut kau TAKUTI daripada makhlukNYA

Ya Allah, bantulah aku mengatasi perasaan takutku pada makhlukMu

aku tidak berdaya melainkan dengan bimbinganMu


Sesungguhnya pelindungku ialah Allah yang telah menurunkan Al-Kitab (Al-Quran) dan Dia melindungi oang-orang yang soleh. (Surah al-A'raf: 196)

No comments: