Wednesday, September 12, 2007

BLOG oh BLOG

entahlah...sudah lama tak menulis...rasa macam dah beku tangan ini untuk menaip bait-bait puitis...tapi aku perlu gagahi jua...aku tak mahu dikatakan ''CAKAP TAK SAMA DENGAN BIKIN'' atau aku tak mahu ditempelak sepertimana KALAM MULIA '' wahai orang-orang yang beriman! mengapa kamu mengatakan sesuatu yng tidak kamu kerjakan. itu sangatlah dibenci di sisi ALLAH jika kamu mengatakan apa-apa yang tidak kamu kerjakan" (surah AS-SHAFF, ayat 2-3)...aku sentiasa menggesa sahabat-sahabatku serta adik-adikku agar sentiasa menulis...tapi, apa yang aku buat...nah, sedarlah diri...bukan untukku beralasan di sini...aku sangat-sangat sibuk dengan program sehingga masa untukku menulis terpaksa dikorbankan...tapi itu tidak boleh dijadikan alasan...InsyaALLAH akan ku cuba untuk berISTIQOMAH dalam bidang penulisan ini...aku sedar bahawa ISLAM berkembang pun banyak melalui hujung PENA...

No comments: